قهوه ساز ايروپرس
نوشته شده توسط : admin

با گسترش موج سوم قهوه در دنيا، بلافاصله خريد قهوه ساز متفاوت و جديد نسل سوم هم افزايش يافت. يكي از پرطرفدار ترين و جديد ترينِ اين قهوه ساز ها، قهوه ساز ايروپرس (Aeropress)  است.

زيرا هم كار كردن با آن بسيار راحت است و هم به لوازم جانبي قهوه، نيازي ندارد.

ايروپرس از دو سيلندر يا پيستون با ابعاد كوچك و بزرگ تر تشكيل شده است. سيلندر كوچكتر در درون سيلندر بزرگتر قرار مي گيرد. همچنين درانتهاي سيلندر بزرگ تر، فيلتر مخصوص قهوه ساز ايروپرس قرار دارد. به همراه اين قهوه ساز يك قاشق هم هست كه براي تركيب كردن بهتر قهوه با آب استفاده مي شود.

براي دم كردن قهوه با ايروپرس در اولين قدم دانه قهوه مورد دلخواه خود را با آسياب قهوه، آسياب كنيد. آسياب كردن قهوه قبل از درست كردن قهوه، طعم قهوه را خيلي تازه نگه مي دارد، و عطر بي نظيري در فضا پخش مي كند. درضمن قهوه را با درجه متوسط رو به نرمي آسياب كنيد.

در قدم بعدي ايروپرس را بر روي فنجان مورد نظر گذاشته و فيلتر قهوه ساز ايروپرس را در انتهاي پيستون بزرگتر قرار دهيد. سپس قهوه آسياب شده را بر روي آن بريزيد. بعد از اضافه كردن پودر قهوه، آب جوشي كه از جوشيدن آن ۱ دقيقه گذشته و دماي آن كمي كاهش پيدا كرده است را به قهوه ها اضافه كنيد.

آب را تا انتهاي پيستون ريخته و با قاشق همراهِ قهوه ساز، قهوه هاي آسياب شده را كه در آب غوطه ور شده اند را هم زده تا خوب تركيب شوند.

در قدم آخر، پيستون كوچكتر را بر روي پيستون بزرگتر قرار داده و به سمت پايين فشار مي دهيد. با اين كار قهوه اي بسيار خوشمزه به درون فنجان ريخته مي شود. حالا شما مي توانيد قهوه خود را نوش جان كنيد.

source: قهوه ساز ايروپرس





:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , قهوه ساز های نسل سوم , لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , خريد ايروپرس , قهوه ساز ايروپرس , ايروپرس چيست , انواع قهوه دمي , دم آوري قهوه با ايروپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 9 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: